Promotieteam

Het team dat verantwoordelijk is voor de promotie en lancering van het HeldenMagazine bestaat uit:

DSC_0090

Anita van der Helm (1963)

‘Eerst selecteer je wie er een mooi verhaal heeft dat aanstekelijk werkt, dan kijk je samen naar rubrieken en een magazine, je zoekt schrijvers, fotografen en vormgevers bij elkaar en opeens is het er: Goed Volk Magazine. Als je denkt dat je dan klaar bent, zit je er compleet naast. In feite begint het dan pas. Want wat heb je aan een mooi blad als het niet wordt gelezen? 

Dat is dus precies waar het promotieteam zich mee bezig houdt: zorgen dat we gelezen worden. Het begint met een lancering, maar ook distributie, sociale media, nieuwsbrief, website, flyers en abriborden horen erbij. Zin om mee te doen? We hebben je er graag bij in dit laatste, maar o zo belangrijke stukje van de keten!’ 

Erica van der Muren (1979)

De afgelopen 16 jaar heb ik ervaring opgedaan op (financieel) administratief gebied bij verschillende organisaties, waarvan de laatste 6,5 jaar bij Stichting Tientjes. Daarnaast heb ik ook (ervarings)kennis op het gebied van o.a. armoede, psychische kwetsbaarheid en eenzaamheid.

Drie jaar geleden is Anita met Stichting Tientjes in contact gekomen toen zij het boek “Goed Volk” aan het schrijven was. Dit heeft uiteindelijk geleid tot een samenwerkingsverband tussen Helden van Breda en Stichting Tientjes. Ik ben erg blij met deze samenwerking omdat ik het fijn vind om ervaring en kennis te delen en me in te zetten voor het onder de aandacht brengen van verhalen over Bredase helden.

JoshuaBrans2

Joshua Brans (1961)

‘Na 31 jaar in vast dienstverband te hebben gewerkt in verschillende disciplines ben ik door de economische crisis (2010) in 2012 in het vrijwilligerswerk terecht gekomen (Stichting Little Dreams, TientjesBreda en de Honingraad) en heb mijn weg hierin terug gevonden. Vervolgens heb ik hierdoor in 2015 door mij aan te kunnen sluiten bij de sociale coöperatie DVU en volledige medewerking van de Gemeente Breda van mijn grootste passie nu mijn werk kunnen maken.

Als oprichter van The Queen of Clubs Entertainment werk ik nog steeds in nauwe samenwerking met Stichting Tientjes en ben ik vereerd om ook mijn steentje bij te kunnen dragen om het HeldenMagazine en het boek “Goed Volk” voor het grote publiek mee te mogen lanceren en de Helden van Breda voor nu en in de toekomst hiervoor een podium te bieden.’

Kenneth

Kenneth Oppermans (1979)

‘Het magazine maken was uiteraard een enorme onderneming, maar het succes wordt mede bepaald door de lezers. In deze coronatijd is het extra uitdagend om een breed publiek te bereiken, maar met dit enthousiaste team hebben we echt wat moois neergezet.

Door op twee locaties vrijwel gelijktijdig te lanceren, bereiken we zowel de pers en het team dat het magazine mogelijk heeft gemaakt, als de helden uit het magazine. Zo kunnen we op een veilige manier de maatregelen naleven, en toch een breed publiek bedienen. Daarnaast zorgen we ervoor dat het magazine op zoveel mogelijk openbare locaties terechtkomt en ook digitaal voor iedereen beschikbaar is.’

Karin Holthuis (1979)

Na het uitkomen van het boek ‘Goed Volk’, waar ook de oprichtster van Stichting Tientjes Erna Smeekens in staat, was het voor Tientjes logisch om mee te helpen met de promotie van zowel het boek als het Heldenmagazine. Zo ontstond een mooie samenwerking tussen Stichting Present en Stichting Tientjes.

De lancering van het Heldenmagazine is een grote uitdaging in deze bijzondere tijd, maar samen hebben we het voor elkaar gekregen. En we helpen natuurlijk graag mee om het magazine bij zoveel mogelijk mensen onder de aandacht te brengen en hen ermee te inspireren.

PLAATS - DD/MM/JJJJ - Foto: Peter Visser - BESCHRIJVING BEELD

Eric Linssen (1960) 

Mooi dat uiteindelijk alle losse delen bijelkaar zijn gekomen tot een schitterend blad. Direct na de lancering start de distributie. Het magazine wordt natuurlijk verspreid naar alle partners, medewerkers en sponsoren. Een lange lijst met buurthuizen, bibliotheken, zorgcentra en onderwijsinstellingen zorgt verder voor een groot bereik. En dan zijn er ook nog afhaalpunten in Breda, zoals Tientjes, De Sleutel (Haagse Beemden), Mondiaal Centrum en de boekhandels waar het boek Goed Volk te koop is. Zo kan iedereen zich laten inspireren om ook mee te doen en door te gaan. Goed volk is er nooit genoeg!