Afgelopen week gebeurde het dan eindelijk: in het Mondiaal Centrum Breda (MCB) vindt de brainstormsessie van Helden van Breda plaats. Naast het bestuur van de stichting is er een afvaardiging van vrijwilligers, Helden en Bredase Vredesprijswinnaars. De ludiekste ideeën vliegen heen en weer. We krijgen het er warm van, vooral door het vuur dat wordt ontstoken.
De bijeenkomst wordt geleid door Avanscoach Karin van Ooijen, uiteraard op vrijwillige basis. Eerst stellen we onze sterke punten en de verbeterpunten vast. Dan inventariseren we waarover we gaan praten, in drietallen. We kiezen ervoor om te kijken hoe we onze Helden community levendig kunnen maken en hoe we eigentijdser kunnen communiceren.
De ingevingen buitelen over de carrétafel in de kapel van het MCB. Alsof er een soort heilig vuur door ons heen blaast. We reageren op elkaar, vullen elkaar aan, ontwikkelen een prille inval tot iets subliems. Het liefst willen we aan de slag, meteen, díe avond nog …
Helden in het zonnetje
We worden er het meest blij van om onze Helden te verwennen, met cadeautjes die ze zelf niet kunnen kopen. Waar hun familie van mee kan genieten, hun vrienden blij van worden, de wijk bij betrokken is. Voor ons is het leuk om contact te hebben met die bredere gemeenschap en eerlijk gezegd levert het ons ook bekendheid op. Ook de feedback vinden we erg prettig. Maar vooral het inspirerende contact zelf maakt ons vrolijk. Dat we nog even niet zeggen welke cadeautjes we in petto hebben, heeft te maken met kopieergedrag. We maken dat net iets te vaak mee, daarom zijn we voorzichtig tot het is uitgewerkt. En zo blijft het ook een verrassing!
Eigentijds en laagdrempelig
Daarnaast worden we blij van een aantal vernieuwende zaken, zowel op digitaal gebied als op papier en op het gebied van live events. Soms is het gewoon een bestaand idee dat net wat is aangepast en daardoor echt iets van ons wordt. Maar zowel bij de digitale als bij het papieren ‘podium’ moet zoveel worden aangepast, dat we het eigenlijk over een totaal nieuw concept hebben. En het lijkt iets waarop mensen zitten te wachten, omdat er naar vergelijkbare lifestyleproducten veel vraag is. Het is daarmee ook laagdrempelig.
Het spijt ons dat we zo in raadsels moeten spreken, maar opnieuw: willen we met weinig budget de eerste zijn die dit doet, dan passen daar alleen zorgvuldige uitlatingen bij. In een nieuwsbrief zijn we dus voorzichtig; in ons HvB-team zijn we open, direct en gaat het erom gezamenlijk iets moois neer te zetten. Waarbij we onze helden eren en hopen dat hun gedrag inspireert.
Oeps … vergeten …
Dat we even vergeten zijn te bespreken of we nog steeds relevant zijn met wat we doen, is eigenlijk helemaal niet erg. We houden gewoon een tweede brainstorm in september. Daarin pakken we ook mee hoe we de verantwoordelijkheden beter kunnen verdelen, een stevige financiële basis creëren en hoe we kunnen zorgen dat we niet worden gekopieerd. En ondertussen gaan we met deze gave output voorzichtig aan de slag!
Interesse om mee te denken of mee te doen? Mail even naar info@heldenvanbreda.nl